Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity z nowym połączeniem z Lwowa do Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2024

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity z nowym połączeniem z Lwowa do Warszawy
fot. MSStacja w Rawie Ruskiej
W nowym rocznym rozkładzie jazdy pojawi się druga para pociągów Warszawa – Lwów. Po polskiej stronie połączenia będą obsługiwane przez PKP Intercity. Ze względu na różnicę rozstawu torów konieczne są przesiadki na granicznej po stronie ukraińskiej stacji Rawa Ruska.

Pociąg o numerze 765/766 ma odjeżdżać ze stacji początkowej o 5:26. Do Rawy Ruskiej dotrze o 13:45. Tam będzie na niego czekał skomunikowany pociąg przez Lwów, Tarnopol, Czortków i Zaleszczyki do Czerniowiec, obsługiwany spalinowym zespołem trakcyjnym UZ DPKr-3 (seria produkowana od roku 2019). W drogę powrotną, jako 865/866, polski skład wyruszy o 16:23, by zakończyć bieg na stacji Warszawa Zachodnia o 22:34.

Jak wynika z komunikatu Ukrzaliznyci, pociąg Warszawa – Rawa Ruska będzie obsługiwany przez PKP Intercity. Dzięki temu – w odróżnieniu od obecnie kursującej pary 767/768, obsługiwanej przez SKPL Cargo spalinowymi zespołami trakcyjnymi – pociąg mógł zostać wydłużony do Dworca Zachodniego i wytrasowany przez tunelu średnicowego (postoje na warszawskim Dworcu Centralnym mają trwać w obu kierunkach po 10 minut). Jak wynika z komunikatu, para obsługiwana przez SKPL ma kursować nadal.


Zarówno Koleje Ukraińskie, jak i polscy przewoźnicy dostrzegają więc potencjał frekwencyjny połączenia kolejowego między zachodnią Ukrainy a Warszawą. Sprzedaż biletów jeszcze się nie rozpoczęła, jednak już wkrótce mają one być dostępne w aplikacji mobilnej Ukrzaliznyci, na stronie internetowej przewoźnika oraz w kasach dworcowych – a także, oczywiście, w kanałach sprzedaży PKP Intercity.

Jak pisaliśmy we wrześniu, umowę na obsługę normalnotorowego odcinka trasy (Warszawa Wschodnia – Rawa Ruska) po raz kolejny podpisało z Kolejami Ukraińskimi SKPL. Stało się tak mimo starań spółki PKP Intercity, która chciała zastąpić prywatnego przewoźnika w tej roli. Teraz przez najbliższy rok lub dłużej (umowa z SKPL obowiązuje do grudnia 2025 r.) na trasie między stolicą a granicą będzie można spotkać pociągi obydwu operatorów.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

APS Energia z dużym kontraktem na dostawę przetwornic do wagonów FPS

Biznes

APS Energia z dużym kontraktem na dostawę przetwornic do wagonów FPS

inf. pras. APS Energia 18 listopada 2024

Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63

Infrastruktura

UE zniesie wizy dla Ukraińców. Będzie boom w ruchu granicznym?

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

APS Energia z dużym kontraktem na dostawę przetwornic do wagonów FPS

Biznes

APS Energia z dużym kontraktem na dostawę przetwornic do wagonów FPS

inf. pras. APS Energia 18 listopada 2024

Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63

Infrastruktura

UE zniesie wizy dla Ukraińców. Będzie boom w ruchu granicznym?

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5